OZNÁMENÍ
Ve smyslu novelizovaného znění § 183 Školského zákona oznamujeme výsledky správního řízení – ZÁPISU do 1. ročníku ZŠ pro šk.rok 2021/2022
Seznam uchazečů
pod přiděleným registračním číslem - výsledek správního řízení
----------------------------------------------------------------------------------------------
č.1 - přijat
č.2 - přijat
č.3 - přijat
č.4 - přijat
č.5 - přijat
č.6 - přijat
č.7 - přijat
č.8 - přijat
č.9 - přijat
č.10 - přijat
č.11 - přijat
č.12 - vyřízeno kladně /žádost o odklad
------------------------------------------------------------------------------
ZÁPIS
do prvního ročníku ZŠ Vysoké Popovice pro školní rok 2021/2022
Zápisy k povinné školní docházce proběhnou v souladu s právními předpisy, ale s upuštěním od některých tradičních postupů. Zejména nebude možná osobní přítomnost ve škole.
Zápis se uskuteční v následujícím termínu:
od pondělí 12. dubna do pátku 16. dubna 2021
V uvedené době je třeba podat žádost o přijetí k povinné školní docházce. Formulář můžete stáhnout zde: žádost zápis.docx (14593) nebo žádost zápis.pdf (190449) anebo ji napsat samostatně a dodržet následující : Při podání žádosti o přijetí k povinné školní docházce uvede zákonný zástupce dle správního řádu náležitosti stanovené v § 37 odst. 2 školského zákona, kterými jsou: jméno a příjmení žadatele (dítěte), datum narození, místo trvalého pobytu, popřípadě jinou adresu pro doručování (podle § 19 odst. 3 správního řádu), označení správního orgánu, jemuž je žádost určena (konkrétní základní škola), podpis osoby, která žádost podává (v tomto případě podpis zákonného zástupce, který dítě při podání žádosti zastupuje).
Zároveň se žádostí vyplňte a odevzdejte, prosím, i dva další formuláře:
1) osobní dotazník.docx (33319) nebo osobní dotazník.pdf (597239)
2) souhlas se zprac osobních údajů GDPR.docx (97,9 kB) nebo souhlas se zprac osobních údajů GDPR.pdf (587,4 kB)
Vyplněnou a podepsanou žádost spolu s dalším doporučuji ve výše uvedeném termínu osobně doručit (vhodit) do poštovní schránky školy.
Lze rovněž postupovat dle platné legislativy:
Povinná školní docházka pro dítě začíná počátkem školního roku, který následuje po dni, kdy dítě dosáhne šestého roku věku, pokud mu není povolen odklad.
Není-li dítě tělesně nebo duševně přiměřeně vyspělé a požádá-li o to písemně zákonný zástupce dítěte v době zápisu k povinné školní docházce, odloží ředitel školy začátek povinné školní docházky o jeden školní rok, pokud je žádost doložena doporučujícím posouzením příslušného školského poradenského zařízení a odborného lékaře nebo klinického psychologa. Pro rodiče, kteří odklad zvažují, to znamená, že by pedagogicko-psychologickou poradnu či speciální pedagogické centrum měli s dítětem navštívit co nejdříve. Doporučující posouzení by měla být řediteli školy doručena do 30. dubna. O odkladech by mělo být rozhodnuto do doby uskutečnění zápisů k předškolnímu vzdělávání, které budou probíhat v květnu 2021.
Těšíme se na Vaše děti i na Vás !!!
...................................................................................................................................................
Informace pro rodiče budoucích prvňáčků – nejčastější dotazy
1. Co máme dělat, když nám nevyhovuje termín zápisu?
V takovém případě se telefonicky (737 406 236) můžete dohodnout s vedením školy na náhradním termínu. Zápis Vašeho dítěte by měl proběhnout nejpozději do 30.4.2021.
2. Jak usnadníme dítěti vstup do ZŠ?
Samozřejmě, že rodiče mohou velmi pomoci svému dítěti v bezproblémovém přechodu z MŠ do ZŠ. Už nyní by měli vést dítě k tomu, aby splňovalo alespoň základní společenské a sociální předpoklady:
- dítě by si mělo zajistit své osobní potřeby, umět se převléknout, zavázat si boty, udržet své místo v pořádku, udržet své věci v pořádku a poznat si je, umět poslechnout a splnit jednoduché úkoly.
fyzické předpoklady:
- dítě by si mělo poradit s knoflíky a s tkaničkami, umět stříhat nůžkami, umět hodit a chytit míč, umět se pohybovat – poskočit si.
psychické předpoklady :
- dítě by mělo znát celé své jméno, vědět – jak se jmenují jeho rodiče, umět nazpaměť některé dětské písničky a říkanky, správně vyslovovat, vydržet se v klidu soustředit alespoň pět minut, poznat barvy (červená, modrá, žlutá, zelená, hnědá a černá), kreslit tužkou, pastelkami a malovat barvami.
Není důležité, aby děti před nástupem do školy uměly číst a počítat, ale aby uměly naslouchat a pozorovat.To znamená, aby uměly vnímat."
------------------------------------------------------------------------------------------------
Podrobnější informace o připravenosti dítěte (školní zralost) pro vstup do prvního ročníku základní školy
Vážení rodiče,
dítě vstupující do prvního ročníku základní školy by mělo být pro školu zralé a připravené, aby bez velkých potíží a trápení zvládlo její nároky a zátěž. Posouzení školní zralosti může být někdy obtížné, v takových případech je vhodnější ponechat rozhodnutí na pedagogicko – psychologické poradně. Pro vaše děti bude vstup do první třídy úspěšný a snadnější, pokud budete vědět, jak má být připraveno. Věnujte proto, prosím, pozornost dalšímu textu a posuďte, zda můžete během následujících měsíců dítě v některých oblastech lépe připravit na jeho vstup do školy.
Optimální připravenost |
Nedostačující připravenost |
Dítě rozumí mluvené řeči - pokynům a různým sdělením, vyjadřuje se srozumitelně ve větách a jednoduchých souvětích, komunikuje s dospělými, dokáže spontánně popisovat různé události, poznatky, nápady, klade otázky, umí vyprávět o rodičích, sourozencích, má přiměřeně širokou slovní zásobu. |
Dítě chápe sdělení učitele nebo spolužáků odlišně, než bylo myšleno, vyjadřuje se pomocí jednotlivých výrazů, jednoduchých vět, nevyjadřuje se spontánně, odpovídá stručně, neklade další otázky k doplnění svých znalostí, dítěti je špatně rozumět (výslovnost), slovní zásoba je omezená. Důsledek pro výuku: nepochopení výkladu učitele, učitel nerozumí odpovědím dítěte, překážka ve vztazích s druhými dětmi. |
Orientuje se v okolí, zná svoji adresu, jména a povolání rodičů, svůj věk. |
Nezná základní údaje o sobě a o svém okolí. |
Dítě začíná myslet logicky (na konkrétních předmětech a při konkrétních činnostech), svět chápe realisticky, dokáže pochopit, že z pozice někoho jiného se může situace jevit odlišně. |
Dítě zatím neuvažuje logicky – je závislé na svých přáních a okamžitých potřebách, na fantazii, důležitý je jeho vlastní pohled na věc. Důsledek pro výuku: nedostatečné pochopení učiva, zejména v Čj, M a v prvouce. |
Dítě rozumí číselnému pojmu – např. spočítá pastelky (do 5ti), seřadí čísla od nejmenšího po největší, vyjmenuje řadu čísel, chápe pojmy hodně - málo, méně - více, má rozvinutou paměť pro čísla. |
Nedokáže počítat ani do pěti, nechápe pojem čísla, pořadí, množství. Důsledek pro výuku: dítě selhává zejména v matematice, nechápe učivo. |
Dítě dokáže rozlišit zvukovou i zrakovou podobu slov, rozloží slovo na jednotlivá písmena, ví na jaké písmeno začíná slovo, dokáže z jednotlivých písmen složit slovo, rozliší i velmi podobně znějící slova. |
Nedovede přesně rozlišovat zrakové či sluchové podněty, nedovede vnímat celek jako soubor částí, obvykle se soustředí na nejnápadnější detail. Důsledek pro výuku: selhává při výuce čtení a psaní. |
Dítě je zralé v grafických projevech a tělesné obratnosti – je manuálně šikovné, dobře ovládá pohyby svého těla, umí zacházet s nůžkami, držení tužky je správné, tlak na tužku přiměřený, dokáže napodobit tvar tiskacího a psacího písma, umí popsat, co nakreslilo. |
Dítě je obecně výrazně neobratné, křečovité držení tužky, velký tlak na tužku, nedokáže napodobit tvar písmen a čísel, odmítá kreslení, vystřihování, v nakreslených tvarech nelze rozpoznat jednotlivé předměty. Důsledek pro výuku: selhává ve výuce psaní, kreslení, pracovní výchově, tělocviku. |
Dítě je schopné soustředit se na práci, vydrží pracovat dostatečně dlouho, odolává rušivým podnětům, dokáže překonat únavu. |
Dítě se obtížně soustředí, snadno se nechá rozptýlit, často přerušuje práci, působí jako duchem nepřítomné. Důsledek pro výuku: nedává pozor, nepracuje, ruší ostatní. |
Dítě bez obtíží navazuje kontakt s cizí osobou, je ochotné komunikovat a kooperovat s ostatními dětmi, ochotně se podřídí autoritě. |
Dítě se vyhýbá kontaktu s cizími osobami, je stydlivé, bázlivé, závislé na rodině. Důsledek pro výuku: nechce chodit do školy, straní se ostatních, nekomunikuje s učitelem. |
Dítě přiměřeně ovládá své emocionální projevy, je schopné odložit splnění svých přání na později, započatou práci se snaží dokončit. |
Dítě obtížně kontroluje své emoce, často jedná impulzivně a bez zábran (např. při nezdaru rozhází všechny pastelky po zemi, bouchá pěstí do stolu apod.), při práci nemá výdrž, převládá zájem o hru. |
Dítě je schopné pracovat ve skupině dětí na společném cíli a společně prováděném úkolu, ochotně se zapojuje do kolektivních her, dokáže ustoupit jinému dítěti. |
Dítě není ochotné komunikovat s druhými dětmi, stojí stranou, nenavazuje kontakty, nedokáže odložit uspokojení vlastních potřeb ve prospěch společného úkolu, při hře je agresivní, svárlivé. Důsledek pro výuku: konflikty s dětmi i učiteli, znesnadňuje práci ostatním. |
Dítě je samostatné a soběstačné, umí se samo obléknout, najíst, pracuje samostatně – rozumí pokynům. |
Dítě je nesamostatné, závislé na pomoci rodičů, sourozence, pracuje jen v bezprostředním kontaktu a za pobízení dospělého, nedokáže se postarat o své věci. Důsledek pro výuku: nepracuje a neplní pokyny bez pomoci učitele, zapomíná nebo ztrácí pomůcky. |
Dítě dodržuje pravidla chování, podřídí se pokynům dospělého, i když je to pro něj nepříjemné, chápe nutnost řádu a pravidel. |
Dítě je neposlušné, neumí se chovat, odmítá vyhovět pokynům. Důsledek pro výuku: konflikty s dětmi i učiteli. |
Dítě má pozitivní postoj ke škole a učení, těší se do školy, rád si hraje na školu, má zájem o nové věci, klade hodně otázek. |
Dítě se o školu nezajímá, rádo si hraje, neprojevuje zájem o rozšiřování znalostí a vědění, neklade otázky. Důsledek pro výuku: učivo ho nebaví, nedává pozor, není motivováno k lepším výkonům. |